środa, 23 maja 2012

Plagiat Frugo? Kolejny konflikt na lini FoodCare-Maspex

Jak donosi portalspożywczy.pl: wczoraj do Prokuratury Rejonowej Prądnik Biały zostało złożone zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez firmę Maspex Wadowice. Zawiadomienie dotyczy kradzieży koncepcji reklamowych opracowanych dla marki Frugo.


Firma foodcare twierdzi, że kampania napoju Life narusza art. 248 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Według producenta Frugo, kampania reklamowa produktu Life firmy Maspex opiera się na niemal identycznej koncepcji graficznej, jak i tekstowej, co kampania reklamowa produktu Frugo firmy FoodCare. Chodzi o koncepcje Frugo dotycząca napojów owocowych powstała w 2004 r. Znajdowała się ona na ogólnie dostępnej stronie Agencji Heads Advertising Art Fm Sp. z o.o. przez wiele lat.
 Foodcare zarzuca firmie Maspex pasożytowanie na renomie marki Frugo, chęć wywołania skojarzeń napoju Life i Frugo.

 Firma Maspex odpiera zarzuty twierdząc, że napój Life był już obecny wcześniej w portfolio firmy i w tym roku producent zdecydował się na reanimację marki. Dodatkowo producent Life uważa zarzuty o plagiat za bezzasadne, ponieważ rzekomy plagiat jest niemożliwy, chociażby ze względu, że wyżej wymieniona kampania nie została nigdy rozpowszechniana w mediach. Maspex jest spokojny o przyszłość marki Life a pozew foodcare uważa za pieniactwo, typowe dla tej firmy. Ponadto Maspex planuje rozwój brandu Life o kolejne smaki.

8 komentarzy:

  1. Frugo klasyka ! Coś jak mojito Black. Nie do podrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam akurat do marki frugo nie jestem przywiązany wcale, więc jak dla mnie to niech kopiują, tylko niech cenę dadzą lepszą.

    OdpowiedzUsuń
  3. jaka kopia? ludzie... liczba owoców jest ograniczona, każdy ma w swojej ofercie podobne soki i napoje i nikt z tego nigdy afery nie robił.... tylko foodcare jak zwykle na skargę leci do prokuratury...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale do kogo ten komentarz? Do mnie? Ponadto duża ilość wielokropków świadczy o nadpobudliwości, albo przynajmniej o braku znajomości zasad stylistycznych.

      Usuń
  4. Ja moge sie tylko wypowiedzieć jako konsument, który lubi jednak bardzie Life, a to ze wzgledu na cene i to ze jest dla mnie po prostu smaczny...

    OdpowiedzUsuń
  5. jak dla mnie FRUGO Zółte, ale jak life by było zółte to może bo czarne lepsze mają. W sumie to OK lecz firma Maspex powinna własną reklamę wymysleć a nie ją kopiować z Frugo....

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawda jest taka że Maspex zachował się trochę nie temteges tworząc reklamę która generalnie jest bardzo podobna do reklamy frugo, w dodatku w przypadku gdy obie reklamy dotyczą praktycznie tego samego produktu (to i to jest czarnym sokiem, smak sprawą drugorzędną). Mało tego, gdyby w reklamie Maspexu pod spód wpakować ten ciciek, to moim zdaniem byłaby ona nawet lepsza od oryginału.

    Niestety dla Foodcare (a może i stety) plagiat to temat strasznie zawiły i ciężko go zdefiniować tak ciasno by coś konkretnego pod nią podpiąć. jak wiadomo Plagiat to kradzież czyjejś pracy i podpisywanie się pod nią w celu ukrycia rzeczywistego autora i przypisanie sobie wszystkich zasług. Dobry adwokat i uśmiechem sędzia stwierdzi że to nie plagiat tylko praca inspirowana oryginałem. Ps. Nie można splagiatować czegoś co nie było publicznie udostępnione, a to że mieli reklamę na swojej stronie nic im nie daje, ponieważ to tak jak by powiedzieć że reklama wisi przy naszej bramie od posesji.

    OdpowiedzUsuń
  7. DLa mnie to żaden konflikt..to bardziej niecyztse zagranie FC w celu lepszej sprzedaży. ale jak ktoś pił life to sam widzi że za niższą cenę ma naprawdę dobry napój. a dla mnie wcale to co tańsze nie jest od razu podróbą.

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie umieszczać linków do innych blogów w komentarzach, bo takie wiadomości będą kasowane.