wtorek, 20 września 2011

Klubowe energy drinki.



Coraz bardziej popularne staje się promowanie klubów piłkarskich poprzez produkcje napojów z logiem/nazwą klubu. Ale czy kluby stawiając na taką reklamę zyskują?

Otóż jak się okazuje ten typ promocji jest eufemistycznie mówiąc mało skuteczny. Podobnie jak sprzedaż innych gadżetów mających reklamować klub i wzbogacać jego kasę.

W tym względzie Europa na ucieka, mimo pewnej poprawy w tym względzie. Bardzo niskie są zyski w dniu meczu. Cała Ekstraklasa przynosi o połowę mniejsze przychody niż licząca 10 zespołów liga austriacka.

Ale wracając do tematu energy drinków. Wraz ze wzrostem zainteresowania tego typu napojami oczywiste było, że w końcu z któryś z klubów podchwyci ten pomysł. Pierwszy był Lech Poznań ze swoją „Energia Lecha”, wprowadzając napój do sklepów w roku 2008. Czy z sukcesem tego niestety nie wiemy.
Co prawda umiarkowany, ale jednak sukces osiągnęła Lechia Gdańsk ze swoim "LG Energy Drink”. Sukces był możliwy dzięki dystrybucji w sieci Kolporter. Produkt sprzedawany jest w ponad 200 punktach. Jak zapewnia nas rzecznik Lechii, Michał Lewandowski- sprzedaż miesięczna to około 4tys puszek.

Poniżej mała galeria klubowych energetyków(fotki z collections.pl).













4 komentarze:

  1. Gdy piwo "Królewskie" stało się oficjalnym sponsorem Legii Warszawa, to jego sprzedaż na terenie Warszawy wzrosła kilkadziesiąt razy, bo wszyscy Legioniści od razu się na nie przerzucili.

    Szkoda, że nie jest tak z energetykami, co nie zmienia faktu, że (według mnie) bardzo dobrze, że podejmuje się taką inicjatywę.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obserwując konflikt między michalczewskim a foodcare nauczyłem się, że dla energetyków ważna jest głównie dystrybucja, poza tym napój musi smakować.

      Usuń
  2. a gdzie Energy 2000 świetny smak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak Hubertus założy klub piłkarski to pogadamy. na razie proponuje czytanie czegoś więcej niż tytułów.

      Usuń

Proszę nie umieszczać linków do innych blogów w komentarzach, bo takie wiadomości będą kasowane.